levertijd mondeo

• john

ik heb mijn ford mondeo in juni besteld en hoor nu van de lease maatschappij dat ford pas in 2008 kan uitleveren.

Wie heeft ook zo`n problemen met de uilevering van zijn bestelde auto?

De dealer wist mij te vertellen dat de verkoop van dieselauto`s zo goed loopt dat het daarom deze vertraging heeft opgelopen.

• willem

Volgens mij ligt het niet zozeer aan het succes van de Mondeo maar aan leveringsproblemen van de Dieselmotor. Wij zelf zitten als leasemij. met smart ook op Focussen etc. te wachten.

• Arnold Broek

Ik heb toevallig ook contact gehad met de dealer v.w.b. de levertijd. Hij was hoogst

verbaasd dat ik nu al informeerde. De auto is immers pas besteld. (bevestiging v/d leasemaatschappij was van 5 sept.)

Levering zou vermoedelijk februari van 2008 worden. Dat wil zeggen dat ik dan 5 maanden moet wachten. Misschien toch een ander type of merk kiezen??

• Fons

Ik heb precies hetzelfde probleem… alleen heb ik van de dealer begrepen dat het niet alleen het aantal bestellingen is maar ook de coproductie van de dieselmotoren met bv. Peugeot.

Wat Ford nu heeft gedaan is alle bestellingen die inmiddels een productienummer hebben dit jaar (november) in productie nemen en de overige bestellingen die geen productie nummer hebben “on hold” te zetten en pas in januari/februari te gaan produceren (als de logistieke problemen dan zijn opgelost). Dit betekent dat ik en jij pas in maart onze felbegeerde Mondeo krijgen……

Persoonlijk vind ik een levertijd van 9 maanden (ik heb hem ook in juni besteld) onacceptabel. Ik kan de order wel annuleren maar wat is een vergelijkbaar alternatief met eenzelfde gunstige leaseprijs/auto verhouding?

Ik ben er in ieder geval nog niet uit, zit te denken aan wellicht een full option Toyota Avensis Wagon 177 pk diesel, ook leuk…..

• jasper

Nou heeft er weinig mee te maken hoor maar ze willen gewoon en 2008 kenteken op dat ding, dan is de restwaarde hoger..

zal januari worden dus..

• Joep Boxelaar

Ook mijn geduld wordt op de proef gesteld. Ik heb in mei besteld en er is nog geen productiedatum bekend. Er was gerekend op productie in september. Bij mij zit/zat de vertraging in het stylingpakket. Het gaat niet om een diesel, maar 2.5T.

De bestelling heeft dealerprioriteit 1 gekregen, maar of dat scheelt?

• Kris

Dat klinkt alles behalve aangenaam. Sta ook op het punt Mondeo (diesel) te bestellen. Dealer beweert dat levering voor Januari is (is nog wel een 4 maanden, maar alleszins minder dan 9 maanden).

Op basis van jullie mails zal ik me maar geen illusies maken veronderstel ik.

Lijkt me echter wel cru van de dealer om, mocht hij een zwaar vermoeden hebben dat zelfs januari niet gaat lukken, dit toch als verwachte leverdatum te vermelden.

• Henk

Ik heb mijn Mondeo Titanium 140 pK in juni besteld, verwachte productiedatum is oktober en de levering in november.

Wanneer dit ook januari wordt denk ik er ook sterk aan de bestelling te annuleren als dit mogelijk is (zal wel niet). Een Toyota Avensis is inderdaad een goed alternatief.

• Edwin Ros

In mijn geval was de uitlevering vantevoren ruim gepland. In de 1e week van augustus besteld, met verwachte leverdatum week 48. Nu gaat de Ford Mondeo Wagon 2.0 benzine Trend 4 okt. in produktie en wordt dan in week 42 uitgeleverd.

Alleen dieselmodellen hebben volgens Ford vertraging (van zo´n 4 tot max. 8 extra weken).

Ik heb het vermoeden dat leasemaatschappijen misbruik maken van de situatie om Ford de zwarte Piet toespelen en daarmee de inschrijfdatum in jan/feb 2008 krijgen. En ook nog langer de oude leaseauto in gebruik laten, nog eens winst.

• Joep Boxelaar

In mijn geval ligt het zeker niet aan de leasemaatschappij (De Lage Landen). Ik was zaterdag bij de dealer om te horen hoe het er voor staat, geen productiedatum bekend, maar hij gaf aan dat de leasemij. om de 2 weken belt.