knipperend controle lamp

• Xander

Hallo,

Ik heb een Ford Mondeo 2.0 TDCI (140 pk) en een probleem met deze. Het controle lampje van de voorgloei spiraal knipperd.Ik merk ook dat ik sinds deze knipperd, de auto minder vermogen heeft. Ik kan deze foutmelding niet terugvinden in de handleiding. Ik heb de accu losgekoppeld om de computer te laten resetten, maar dit geeft geen resultaat. Wie kan mij vertellen wat dit betekent, en wat kan ik eraan doen?

Groeten Xander

• Ed Guzzi

Er is iets mis met het inspuitsysteem.

De dealer kan de storing uitlezen.

Ga er maar wel van uit dat het een prijzige reparatie kan worden.

• Ton

Zelfde probleem al vaker gehad, naar de Ford dealer geweest en verschillende keren uit laten lezen maar niets gevonden.

Enigste remedie is als hij knippert stoppen en de motor afzeten en dan weer direct starten en het probleem is weerover.

Ook ik wil daar heel graag van deze storing af maar dat lukt niet zowel bij de Ford dealers als bij de ANWB.

• Paul

Ik heb een Focus TDCI, zelfde probleem, motor heeft dan nog maar 1/2 vermogen, althans zo lijkt het. Ook mijn garage heeft uitgelezen maar niks kunnen vinden. Enige remedie is inderdaad, motor uitzetten en dan gelijk weer starten.

succes.