vakantie-beurt?

• Ivo

goedenavond,

Ik heb een mondeo ghia automaat uit 2000, deze heb ik inmiddels verkocht en een jongere 2e hands gekocht. Ik ga nog wel met de mondeo uit 2000 op vakantie. Nu zou deze auto eigenljik zijn beurt moeten hebben, maar omdat ik hem direct na de vakantie inruil vind ik dat wat zonde van het geld. Wat kan ik eventueel zelf checken voor ik op vakantie ga (olie, koelvloeistof?) zijn er tips voor een kleine vakantie-doe-het-zelf-vakantie-beurt voor iemand die zeg maar geen auto techneut is. :-)

Ik ga er overigens 3000 km meer rijden.

Alvast bedankt,

Ivo

• Ed Guzzi

Je zegt het zelf al gedeeltelijk, alle vloeistoffen controleren cq bijvullen.

Verlichting, ruitenwissers, bandenspanning op 2,5 bar.

Maar hoe staat het met de remmen en de uitlaat ?

Je voelt je echt niet prettig om 3 uur 's nachts in zuid Frankrijk met een afgebroken uitlaat die over het wegdek schraapt.

Heb je lekker 30 Euro bespaart op een vakantiecheck ?

• Ivo

Betse Ed,

Dank voor je reactie, die 2,5 bar is dat voor én achter met een vol beladen auto? betreft een 2.0 liter motor.

De uitlaat is prima en ook de remschijven zijn niet lang geleden vervangen. Ik zal inderdaad de ruitenwissers en verlichting nog even goed controleren.

Nog één vraagje, de kleur koelvloeistof is roze, is het van belang dat ik er dan weer roze bijgooi? en moet dat dan precies het zelfde merk weer zijn? Weet namelijk niet welke er nu in zit…..

Ik weet niet naar welke garage jij gaat voor een check op je auto? maar als ik alleen al een kleine beurt laat doen ben ik meestal al zo'n 400 a 500 euro kwijt. vandaar! zou toch wel zonde zijn zo \vlak voor ik 'm inruil, toch?!

Groeten Ivo

• Ed Guzzi

Bij volbeladen voor 2,5 en achter 3 Bar. Leeg rondom 2,5 Bar.

Aleen bijvullen met roze koelvloeistof, alle merken zijn goed.

Een vakantiecheck is heel wat anders dan een kleine beurt.