akku-lampje

• Bert Wolda

Hallo,

De accu van mijn Ford Mondeo (model tot 2000) was leeg geraakt omdat de verlichting was blijven branden en deze heb ik opgeladen waarna de auto weer probleemloos kon starten. Alles werkt naar behoren alleen gaat af en toe het accu controle-lampje branden tijdens het rijden. Kan dit kwaad en is er aanleiding om meteen naar de garage te gaan?

Groet,

Bert

• Ed Guzzi

Werkt het zoemertje niet meer dat je waarschuwt als je het licht laat branden ?

Het lampje hoort niet te gaan branden tijdens het rijden.

Dus een ritje naar de garage lijkt mij heel verstandig.

• Bert W

Het zoemertje werkt wel maar die gaat alleen af als je de buitenverlichting laat branden. Het was echter de binnenverlichting en als je dat laat branden gaat het zoemertje niet af. Had hem in de garage gezet en portier was op een kiertje open blijven staan terwijl de binnenverlichting op de stand stond dat de binnenverlichting gaat branden bij het openen van het portier.

• Ed Guzzi

In ieder geval mag het acculampje niet gaan branden.

Alleen als het contact aanstaat en de motor niet loopt.

• Frank Stuifbergen

Klinkt ook alsof accu dan niet erg goed geladen was toen de binnenverlichting is blijven branden, want zo'n zielig interieurlampje kan je wel een halve week laten branden op je accu.

• Bert W

2 dagen is het lampje blijven branden. Hoe dan ook ik ga voor alle zekerheid naar de garage om het een en ander na te laten kijken.