Waarschijnlijk hebben ze het euvel gevonden, lmm was het dus niet, weer aan de computer weer niets.
Verder kijken, voor de zekerheid brandstoffilter nogmaals vervangen ook niets.
Naar Ford dealer gegaan ook uitlezen en kijken en weer niets, alleen een tip: na een roetmeting komt het wel eens voor dat de oxy-kat element loslaat en zodoende de uitgang verstopt/belemert, ook dit gecontroleerd weer geen resultaat.
Toen gingen mijn gedachten uit naar de turbo ondanks deze vervangen was, ook alles goed. dan zijn ze gaan meten aan sensoren omdat er toevallig nog een focus diesel voor onderhoud was, en dat was bingo een sensor die het vacuum meet (geen idee dat een diesel vacuum had, behalve de vacuumpomp natuurlijk) gaf een hele andere waarde aan.
sensor overgezet, nog niets. maar nu blijkt dat er een schroef/bout er uit was zodat er geen vacuum was (is voor het aansturen van de EGR en waste gate), schroef er in probleem opgelost!!
zo'n trut ding kost 2 dagen arbeid, maar ben blij dat ze het hebben gevonden.
Morgen ff goed testen, maar op het kleine stukje naar huis voelde ik het al zeer goed, het lijkt oke.
Garage krijgt van mij ook een dikke pluim( garage Van Tuijl te Haaren ), ondanks 2 dagen zoeken kreeg ik maar 3 uur doorberekend.
Hopelijk heeft iemand nog eens wat aan dit verhaal als hij/zij het zelfde probleem heeft, scheelt 2 dagen zoeken!