vermogen probleem focus 1.8 tdci

  • Ferri

    Hallo,

    Mijn auto is gister voor een grote beurt+apk naar de garage geweest, en nu merk ik dat de motor minder vermogen heeft.

    Het lijkt erop dat er geen turbo druk is ( auto heeft 183dkm gelopen en bij de 165 dkm is er een nieuwe turbo opgekomen) de motor rook niet en stottert ook niet, loopt gewoon rustig zonder extra geluiden en start ook meteen.

    Ben net terug gegaan naar de garage en alles lijkt oke, ook geen foutcodes.

    Nu denken zij aan de luchtmassameter, wat denken jullie?? en wat kost zo'n geintje? en hoe kan het dat dit na de beurt/apk gebeurt?

    Het is een focus van 2002 met 1.8 tdci 115pk motor.

    Bvd Ferri

  • Ed Guzzi

    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er een slang van het brandstoffilter niet goed gemonteerd zit.

    De kans dat een luchtmassameter tijdens de grote beurt stukgaat is nihil.

  • Ferri

    Hallo Ed,

    Bedankt voor uw reactie, de slangen van de dieselfilter hebben ze ook gecontroleerd, het is een klik verbinding, en daar zat het probleem ook niet in.

    Heb net op google gezocht en vondt op een forum het zelfde probleem en daarbij was ook de lmm kapot, er is een nieuwe besteld dus ga het binnekort merken of het zo is.

    Lees ook zo op die forums over EGR kleppen dicht zetten met plaatjes en de oxykat tussen uit halen dat dit beter is voor de motor en dat dit minder storingen opleverd, maar dit lijkt mij problemen geven met een volgende apk weet u daar iets over?

    Bvd Ferri

  • Ed Guzzi

    EGR kleppen zijn verschrikkelijke rotdingen.

    Een plaatje ertussen is prima.

    Dan blijft de oxykat ook langer heel.

    Voor de APK is het afsluiten van de EGR alleen maar beter.

    Als het vervangen van de lmm wel of niet heeft geholpen, laat dat hier dan even weten.

  • Ferri

    Zal ik zeker doen, enig idee wat zo'n lmm nou zou kosten? en hoe dat deze na de beurt kapot gaat?

    Maar hoe zit het nu met die oxykat is deze nu wel of niet nodig voor de apk (roetmeting) anders gaat deze eruit kost alleen maar vermogen en brandstof.

    Mvg Ferri

  • Ed Guzzi

    Wat een lmm kost had je aan de garage moeten vragen, ik weet het niet uit mijn hoofd.

    Zoals ik al zei, de kans dat ie met een grote beurt stukgaat is nihil.

    De oxykat gewoon laten zitten waar ie zit.

  • Ferri

    Zij wisten ook niet uit hun hoofd wat zo'n ding kost (het was al na 20u en zijn geen officiele ford dealer dus konden niet meer informeren), maar ik kan hem altijd terug geven dat scheelt iig.

    De monteur heeft wel gezecht dat hij de luchtfilterbak schoon heeft geblazen omdat er wat zand in lag, maar dit lijkt mij ook sterk dat je met een luchtdruk pistool zo'n ding kan slopen (alles is mogelijk als je maar wil, maar we gaan ervan uit dat ze wel een beetje voorzichtig mee zijn) ik bedoel het is gemaakt om lucht te meten op hoge snelheid.

    Maar goed ik kom er binnen kort achter hoop ik.

    Nogmaals bedankt voor uw reacties.

    Mvg Ferri