lekkage voorraam

• Chris

Ik heb een lekkage in mijn Ford Fiesta, meerdere mensen hebben aangegeven dat dit wel eens aan het voorraamrubber zou kunnen liggen. Kwestie van rubber vervangen en dan zou het probleem opgelost zijn. Ik hoorde bij de garage echter dat mijn voorraam geplakt is en dat het rubber hierdoor niet vervangen kan worden. Oplossing is een nieuw voorraam laten plaatsen, kosten ca 250 euro. Met geen enkele garantie dat de lekkage daadwerkelijk verholpen is….

Heeft iemand advies voor me? Tips of advies is zeer welkom!!

• Ed Guzzi

Van welk jaar is je Fiesta?

• Michael

Heb er ook last van, Fiesta is uit 1995/8

• Chris

Fiesta is uit april 1996….Lijkt verder technisch nog prima in orde….

• Chris

En ga je er iets aan doen? Of heb je er al iets aan gedaan? Is het bij jou ook het voorraam dan?

• Michael

Chris,

Volgens mijn garage moet je internet niet geloven, maar ik vind het wel typisch, hij gaat as donderdag weer weg, ik hou je op de hoogte.

• Ed Guzzi

Michael en Chris,

Ik denk dat jullie Fiesta's niet het nieuwere model zijn wat in 1996 kwam.

Maar dat het de zg. Classic Fiesta's zijn

Het probleem zit 'm in het ontbreken van afdichtkit tussen het rubber en de sponning en/of tussen het rubber en ruit.

Komt meer voor.

Een beetje garage haalt eenvoudig het ruit eruit, maakt het rubber schoon en kit het in.

1 uur werk.

Het zit dus niet gelijmd !

• jabaan

Mijn vorige classic uit '96 was niet geplakt de dealer heeft aan de passagiers kant het rubber vervangen i.v.m. scheurtjes o.i.d. en ik heb er op kunnen wachten 45 minuten werk maximaal.

suc6

• chris

En….wat hebben ze gedaan bij de garage of wat zeggen ze? Is het probleem nu verholpen? Mijn raam schijnt toch geplakt te zijn, ik heb meerdere garages gebeld….en allemaal zeggen ze dat het geplakt is….

• Ed Guzzi

Als je het nieuwere model Fiesta hebt is het raam inderdaad geplakt.

Het model wat in 1996 kwam bedoel ik dus.

Daarvoor zijn ze niet geplakt.