wegvallen km teller

• J. van Hartingsveldt

Al langere tijd valt mijn KM teller uit en gaat het geluid van de radio iets zachter.

De uitval begint ongeveer 10 minuten na vertrek en houdt soms lang soms kort aan.

Proces als volgt: wijzer valt terug, geluid stereo zachter. Enkele minuten later vallen de cijfers weg en worden streepjes. Na soms wel 5 a 10 minuten gaat het geluid weer iets harder en meestal kort daarop springen cijfers en wijzer weer in.

Een enkele keer herhaald het zich maar vaak is het maar 1 x per rit.

In de diverse garages heb ik geinformeerd en het idee dat ze maar een beetje gissen naar de oorzaak en oplossing. Ik ben bang dat reparatie erg prijzig wordt als het raden en gissen wordt.

Wie heeft er ervaring?

• Ed Guzzi

Over wat voor auto gaat het ?

• J. van Hartingsveldt

Ford focus 1999Ed Guzzi schreef:

>

> Over wat voor auto gaat het ?

• Willem

Ik heb dit probleem ook, Focus van 2003, volgens de dealer is het de sensor op de versnellingsbak kostenplaatje ong 100 euri's

• Johan

Dit heb ik eerder ook vernomen en lijkt dus nu het meest aan te spreken.

Bedankt voor je reactie.

Heb je de reparatie laten uitvoeren? En wat was het resultaat?

• Willem

heb de sensor vandaag laten vervangen, in eerste instantie lijkt alles het weer te doen, kilometerteller, toerenteller en temperatuurmeter.Kosten 68 euro

• Willem

Dag later weer hetzelfde probleem, terug naar de dealer ,auto doorgelicht, onduidelijk wat het is. Kan een massapuntje zijn maar ook een printplaat in het dashboard.Beetje vaag allemaal, maar nu rij ik alweer een paar zonder problemen,wie het weet mag het zeggen.

• Mozor

Beste,

Ook ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

Mijn geval: tijdens het rijden valt de km-teller weg. Dan is er voelbaar een klein vermogensverlies. Na enige tijd (vijf minuutjes, soms korter of langer) voel je weer iets meer vermogen en doet de km-teller het weer.

Soms valt ook de dagteller weg en zijn ook bij mij de streepjes zichtbaar. De radio valt trouwens niet weg (het is geen standaard Ford radio).

Als je ontkoppelt in deze situatie slaat de motor af, dan ook de stuurbekrachtiging en heb je dus een probleem!

Het starten wil dan ook niet altijd meer lukken. Hij slaat gewoon niet aan. En zo sta je dan op de A10 voor de Coentunnel waar net het rode licht uit is gegaan…

Mijn garage dacht aan een massapunt. Deze was blijkbaar erg gecorrodeerd. Na het schoonmaken heeft het euvel zich enkele weken niet voorgedaan. Maar langzamerhand komt het weer terug! Donderdag heb ik een nieuwe afspraak om het nader te laten uitzoeken.

Het betreft een Focus Station 1.8 uit 2002.

• Johan

Bij mij is in september 2007 de snelheidssensor vervangen met succes.

Kosten even onder de €100Mozor schreef:

>

> Beste,

>

> Ook ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

>

> Mijn geval: tijdens het rijden valt de km-teller weg. Dan is

> er voelbaar een klein vermogensverlies. Na enige tijd (vijf

> minuutjes, soms korter of langer) voel je weer iets meer

> vermogen en doet de km-teller het weer.

> Soms valt ook de dagteller weg en zijn ook bij mij de

> streepjes zichtbaar. De radio valt trouwens niet weg (het is

> geen standaard Ford radio).

>

> Als je ontkoppelt in deze situatie slaat de motor af, dan ook

> de stuurbekrachtiging en heb je dus een probleem!

> Het starten wil dan ook niet altijd meer lukken. Hij slaat

> gewoon niet aan. En zo sta je dan op de A10 voor de

> Coentunnel waar net het rode licht uit is gegaan…

>

> Mijn garage dacht aan een massapunt. Deze was blijkbaar erg

> gecorrodeerd. Na het schoonmaken heeft het euvel zich enkele

> weken niet voorgedaan. Maar langzamerhand komt het weer

> terug! Donderdag heb ik een nieuwe afspraak om het nader te

> laten uitzoeken.

>

> Het betreft een Focus Station 1.8 uit 2002.

• Mozor

Beste,

De garage heeft de snelheidsensor (op de uitgaande as) vervangen alsmede de sensor op de krukas (motorsensor). In twee dagen tijd nul problemen.

Inclusief loon kostte het mij ook 100 euro.

Ik denk dus dat het probleem verholpen is!

Gr.

Robert