Hydraulische koppeling mondeo vervangen?

  • marc

    hoi erik

    het gaat over een mondeo clipper

    1.8td van 1998

    tis voor de rest een fijn wagentje

  • Ed Guzzi

    Ed Guzzi Schreef:

    ——————————————————-

    > Koppeling op.

    Kort en bondig inderdaad.

    Ik kan er anders niets van maken.

    Het lage remvloeistofniveau komt zeer waarschijnlijk door het slijten van de remblokken.

  • marc

    hoi de koppeling was dus op,

    ben er zelf aan begonnen, was de eerste keer dat ik zo iets zelf doe

    heb al veel aan wagens zelf gedaan maar dit de eerste keer

    en amai was niet min moet ik zeggen, maar is toch gelukt om het bakje er onderuit te krijgen,

    maandag de nieuwe er in en hopen dat alles in orde is,

    en nieuwe met druk lager en zo kost me maar 186€

    das veel geld gespaard want in de garage vragen ze al snel tegen de 800€

    alle de groeten

    marc

  • marc

    hoi erik

    koppeling vervangen alles lijkt me in orde

    maar toch gaat die niet voorruit of achteruit???

    als de wagen van de grond staat met de wielen werkt het perfekt wil ik hem testen met wielen op de grond doet die niets

    aan wat zou dat nu nog kunnen liggen,,,

  • erik43

    wat werkt er perfect als de wielen in de lucht hangen ??als de auto gewoon op de grond staat met beide wielen wat werkt er wel en wat niet?

    .maakt de koppeling wel een goede slag met het pendaal met een beetje tegendruk ?zit er geen lucht meer in het hydrolischelager ?

    schakeld de auto wel gewoon als de motor niet draaid? schakeld deze niet als de motor wel draaid dan komt je koppeling niet vrij .

    zit je koppelingsplaat er niet verkeerd in staat meestal vliegwiel zijde op .

  • marc

    HOI

    na 3dagen rijden is mijn druk weg van men mondeo

    heb al een paar keer proberen te ontluchten maar zonder geluk

    tis precies of er ergens iets verstopt is

    want als ik die vacum wil ontluchten merk ik wel en tegendruk

    maar er komt geen olie door

    snap er niets van de wagen reed goed schakelde goed maar nu niets meer

    wat of wie kan me helpen met wat dat kan zijn

    groetjes

  • martin

    mijn wagen schakeld perfect maar in 4 5 slip de koppeling zitten wel pas nieuwe platen in

  • erik43

    heb je de drukgroep ook vernieuwd of alleen de koppelingsplaat ??lijkt er op dat de drukgroep veer niet goed aandrukt

  • paul

    Wie kan mij helpen met de volgende vraag?

    Mijn ford mondeo uit 2003 heeft een probleem met de versnelling , het koppelen naar de 1 en 2 gaat maar naar de 3 gaat hij niet verder hiervoor heeft hij geen problemen gehad. kan het wezen dat het in de drukgroep zit en hoe moet deze vervangen woden en wat kost dit ongeveer?

  • Gerrit Peters

    ls.,

    heb gisteren bij m'n mondeo station aan voorzijde de remblokken vervangen en achter de remschoenen. Alles ontlucht en auto remt, maar moet pedaal wel ver intrappen.

    Is dat wellicht een ontluchtings probleem of moeten de zelfstellers z'n werk nog doen???????????

    Wie heeft er mogelijk nog een idee.

    Gr. Gerrit