stotterende focus

• ron

Ik heb een focus nieuw model laats branden motor controle lampje en plofte de motor soms

ww wacht erbij water in de bougie kapen.

en nu bij lage toeren b.v bij terug schakelen na een bocht schokt de auto als of de motor

even over slaat . Ook start hij soms moeilijk. ben al div. keren bij de garage geweest zij hebben bougies al 2 keer

vervangen en de bougie kabels.Rijd wel weer beter maar niet als eerst.

kent iemand dit probleem en weet iemand wat het kan zijn.

• Ed Guzzi

Grote kans dat de bobine stuk is.

• Roy

idd Bobine probleem in mijn ogen!

• ron

was idd de bobine is een nieuwe ingezet rijd weer als van ouds.

• P.Folla

Ik heb van de week terug geweest bij de garage.

Het probleem is dat er water bij de voorruit sproeiers naar binnen kan.

Euvel bekend bij de Ford dealer

Ik heb 4 nieuwe bougies gehad + 2 nieuwe voorruitsproeiers. Garantie

Er zelf ingezet. KLAAR.

Gr P.Folla

• jan

Hoi Ed, Ik had dezelfde klachten, focuso aan de computer bij ford, bobine en bouchies vervangen € 250

Week later weer hetzelfde, terugstellen, aan de computer, bouchiekabel vervangen € 48,-

Week later weer hetzelfde , nu zouden de kleppen gesteld moeten worden zij geschatte kosten € 250,-

ik betaal me blauw aan de focus voor zaken die niet het probleem verhelpen.

laat me weten wat de oplossing is.

• jerome

ik heb precies hetzelfde probleem ik heb een van de eerste focussen….1600 16v

mijn moter stotterd bij vol gas en als ik koppel nodig heb bij b.v. vanuit een laag toerental optrekken

tevens valt mijn kilometerteller soms weg….mijn toerenteller blijft het wel gewoon doen…..

Als mijn kilometer teller wegvalt dan is het net of een klein beetje vermogen wegvalt en komt ook weer terug als de teller weer normaal functioneert….

Kan dit hele probleem niet iets met de boordcomputer te maken hebben…?

of is dit een toevallige bijkomstigheid…. waar zit de stekker van de kilometer teller eigenlijk? misschien zit deze los….

of kan het ook een aardings probleem zijn waarbij sommige instrumenten gewoon niet meer fatsoenlijk kunnen functioneren….zitten er ergens aardingskabels aan de moter zoja waar?

wie kan mij hierbij helpen..????