koppeling Ford Mondeo 12/04/2001

  • tony.cuyvers@yahoo.com

    Ik heb een Ford Mondeo van 2001 en heb een probleem met de koppeling. Ik weet ondertussen dat het probleem kan liggen aan een pompje aan de pedaal, men spreekt van een pompje binnenin de koppeling. Bij Ford verdeler zegt men zonder veel vragen dat alles moet vervangen worden, dus de volledige koppeling, de boite moet er onderuit gehaald worden, alles ligt dan toch open en kan je beter alles vervangen zeggen zij, prijs = 2.500 €. Ik heb deze wagen 2nd Hands gekocht 03.09.2012, dus nog geen jaar geleden voor 2.300 €. Om nu 2.500 € te betalen voor een koppeling lijkt mij niet logisch. Verder rijdt de wagen zeer goed maar ik krijg maar geen juiste analyse van wat het probleem zou kunnen zijn, is het nu de pomp achter de pedaal of ligt het probleem binnenin de koppeling waarvoor de boite moet gedemonteerd worden.

    Kent er iemand een eerlijke garagist of iemand die een juiste diagnose kan stellen. Voor alle duidelijk nog, wanneer ik moet schakelen en mijn pedaal indruk blijft deze vaak hangen, ik moet dan met mijn voet de pedaal terug naar boven duwen om zeker terug te kunnen koppelen, telkens hoor ik ook een vreemd geluid wanneer ik moet de koppelingspedaal indruk. Wie heeft er ervaring met dergelijk issue en kan mij goede raad geven? Bedankt alvast.

  • Ed Guzzi

    Om het pompje (koppelingshulpcilinder) in het koppelingshuis te vervangen moet inderdaad de versnellingsbak gedemonteerd worden.

    Het is een dag werk (ongeveer) en een koppelingset inclusief druklager/pompje ongeveer 500 Euro.

    8 uur x 55?? Euro is bijna 450 Euro.

    Met BTW zal je op 1200 Euro of zo uitkomen. Waar 2500 Euro dan vandaan komt weet ik ook niet.

    Misschien gebruiken ze gouden gereedschap!