Verwarming Ford Scorpio 2.9 automaat 1991

  • JT

    Hoewel het nog zomer is toch deze vraag. Mijn Scorpio is weer een jaar verder in de APK (tot sept 2013) en ik wil komende winter warm rijden. De uitstromende lucht uit de kachel wordt bij een buiten temperatuur onder de 5 graden niet heel warm.

    Ik heb de thermostaat in het motorblok al vervangen. Waar kan ik verder zoeken om dit probleem op te lossen?

  • Ed Guzzi

    Als je temperatuurmeter halverwege de schaalverdeling staat zal de motortemperatuur goed zijn.

    Je kachelradiateur zal dan gedeeltelijk verstopt zijn.

    Ondanks wat de fabrikanten vertellen, elke 3 a 4 jaar de koelvloeistof verversen, dan voorkom je zoiets.

    Probeer eerst een koelsysteemreinigsmiddel, daarna via de slangen van de kachel met een tuinslang spoelen.

    Als dat allemaal niet helpt een nieuw radiateurtje.

  • JT

    Beste meneer Ed Guzzi, dank voor het advies. Vandaag alles doorgespoeld en het water vliegt door de slangen van de verwarming. Ik heb alleen het idee dat ik de kachel niet goed ontlucht krijg. Ik heb het expansie vat los gemaakt en hoog gehouden samen met de ontkoppelde ontluchtingsslang. Via de ontluchtings slang kwam vloeistof. Hopelijk kunt U mij verder helpen. Alvast hartelijk dank. JT

  • Ed Guzzi

    Reken er maar op dat de kachelradiateur vervangen moet worden.