stekker kachelweerstand Ka 1997

  • Willem

    Hallo allemaal,

    Een vraag: Ik heb een Ford Ka 1997. Daar deed de blower het alleen op stand 4. Dus heb ik onder het handschoenkastje naar de kachelweerstand gekeken.

    Daar was bij de stekker 1 aansluiting verbrand. Nu heb ik de stekker eraf gehaald en vervangen door 4 geïsoleerde kabelschoentjes en die rechtreeks op de

    aansluitingen van de kachelweerstand gedaan. Werkt weer als een trein.

    Nu komt de vraag. Kan dat eigenlijk wel, zomaar de stekker overslaan? of zit er nog iets in de stekker, bv een weerstand of zekering?

    alvast bedankt

    Willem

  • Ed Guzzi

    Bij de dealer verkopen ze een nieuwe kachelweerstand en een verbeterde stekker met draadjes eraan van 15 a 20 cm.

  • Willem

    Ja, dat weet ik dat de dealer die verkopen. Maar dat was mijn vraag niet. Kan het kwaad dat ik de stekker heb overgeslagen?

  • Ed Guzzi

    Kan geen kwaad verder.

  • Willem

    Okee, bedankt. Is toch een geruststelling.

  • famke

    heb je ook een foto waar dat klepje zit waar ik de weerstand kan vinden zie namelijk niks zitten alvast vr bedankt

  • famke

    heb het gevonden en inderdaad stekker door gebrand heb net als willem gedaan pennetjes er op en klaar ff iso tape erom ben ik maar gered bedankt voor de tips hier boven

  • caro

    Hallo,

    Bij mijn Ford Ka van 2007 blijft de kachel alleen maar warme lucht blazen,op welke stand ik de knop ook draai.

    Heeft iemand hiervoor een oplossing ,( ik las ergens dat de printplaat defect zou kunnen zijn ,kostbare reparatie??)

    Alvast bedankt.

    Caro

  • jana

    heb pas geleden een ford ka gekocht van 1997 als tijdelijke auto maar nu is de kachel defect

    mijn vraag hoe vervang je die waar zit die en is moelijk om zelf te doen ..heb al nieuwe gekocht via onderdelen .com

    gr jana

  • jeroen

    mijn ervaring zegt dat de kachelkraan kapot is dit is een veel voorkomend probleem bij andere merken. het kan ook zijn dat de bediening niet goed is. dit kan de dealer met de computer vast stellen