reservewiel mondeo

  • Andre

    Hallo,

    Ik heb een reservewiel (thuiskomertje) maar wil eigenlijk een volwaardig

    reservewiel hebben, mede i.v.m. het rijden met een caravan naar Kroatië.

    Wie weet waar ik zo'n wiel kan kopen of wie heeft er misschien één over voor

    een schappelijke prijs.

    En past deze op dezelfde plek in de kofferruimte als waar het huidige wiel zit?

    alvast hartelijk dank !

  • Cindy

    Hallo Andre,

    Wij zijn op zoek naar een reservewiel Forc C-Max. Helaas is bij dit model alleen rekening gehouden met voldoende ruimte voor een thuiskomertje, maar niet voor een volwaardig wiel (± 8 cm hoger, waardoor de kofferruimte ongelijk wordt op opgevuld moet worden). Ik weet niet of dit ook bij de Mondeo het geval is.

    Overigens wilden wij in eerste instantie ook een volwaardig wiel, omdat we dan na vervanging ‘gewoon’ door kunnen rijden met een normale snelheid ipv 80 km/u met een thuiskomertje. Echter adviseert Ford ook bij een volwaardig reservewiel een snelheid van 80 km/u en ga zsm naar een garage om je wiel te laten maken, omdat je dan toch ook met verschillende banden rijdt. Daarom kiezen wij toch maar voor een thuiskomertje. Kunnen wij niet eventueel die van jou overnemen?

    groeten,

    Cindy

  • Andre

    Hallo Cindy,

    Ik zal eens verder informeren bij de Ford dealer.

    Op dit moment heb ik geen ander wiel dan dat thuiskomertje, beter iets dan niets.

    Onder mijn Mondeo sport zitten 225/R14/18 banden, ten eerste is dat thuiskomertje geen gezicht.

    En ten tweede denk ik dat het niet prettig rijden zal zijn.

    Op Marktplaats bieden ze weleens 2e hands thuiskomertjes aan.

    In de kofferbak is volgens mij wel voldoende ruimte voor een volwaardig reservewiel, hoogstwaarschijnlijk

    zal de kunststof deksel van binnen aangepast moeten worden. (wegknippen totdat het past)

    groetjes,

    Andre

  • Ivonne Bogers

    Hallo Andre,

    Ik wil je vragen of je dat reserve wiel (thuiskomer) nog hebt, en of dat voor een Mondeo van 2009 is, en of je het weg doet.

    Groet I. Bogers

  • karin

    Hallo

    Ik heb een nieuw reserve wiel voor de ford mondeo.

    Heb je er nog belangstelling voor, mail me dan snel.

    Groet Karin.

  • Andre

    Hoi,

    Bedankt voor alle reactie's !

    Inmiddels zijn wij voorzien van een volwaardig reservewiel.

    mocht iemand nog belangstelling hebben voor het thuiskomertje dan hoor ik dat wel.

    Het is voor een Ford Mondeo van 2001 t/m 2007.

    Voor een zacht prijsje mag hij weg.

    Reactie's dan graag naar drama1961@hotmail.com

    omdat ik hier niet altijd kijk.

  • Dennis

    Hoi Karin,

    heb je dat reserve wiel nog steeds?

    groet

    dennis

  • Ad

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een reservewiel voor een Ford Mondeo. Een thuiskomer is ok. Wie wil er een kwijt ?

    Groeten

    Ad

  • Ad

    Hallo,

    In mijn zojuist verzonden bericht heb ik het bouwjaar van de Mondeo vergeten: dat is 2008.

    Groeten

    Ad