lekkage ford focus

  • Erwin

    Hallo wij hebben sinds vandaag lekkage in onze ford focus station uit 2000.

    Aan de bestuurderskant is de vloerbedekking nat en er staat ook water onder de vloerbedekking.

    Wat kan dit zijn ?

  • bas88pickup

    Heee, dat klinkt bekend,

    dat heb ik ook gehad, maar dan in een 99 mondeo, ik wist ook niet waar het vandaan kwam.

    Oplossing: de schuimbekleding achter de deurbekleding was aan de onderkant losgekomen, en bij iets schuin parkerer,dwz de bestuurderskant iets hoger dan de bijrijderskant, liep het water via de schuimbekleding aan de binnenkant van de deur langs.

    Lang en saai verhaal kort: schuimbekleding weer vastgekit en probleem opgelost.

    Gr, Bas.

  • Hobbelduif

    Hoi Erwin,

    ik heb precies hetzelfde met mijn Focus uit 2003. Alleen dan aan de bijrijderszijde.

    Ik dacht zelf dat het lag aan het feit dat ik een nieuwe voorruit heb laten plaatsen.

    Maar die hebben ze gestest. Daar lag het niet aan.

    Ik weet nog steeds niet waar het euvel vandaan komt.

  • bikerrinie

    Kijk ook eens op Focusclub.nl daar kunnen ze je vast verder helpen!

  • Dominique

    Ik heb zelf ook de 2000 focus gehad, en had het aan de bijrijderskant.

    Het probleem was toen dat de afvoer van de airco verstopt was (loopt achter de console), en dat dus het lekwater naar binnen liep i.p.v. onderkant op straat.

    Met vriendelijke groet D. Reuvers

  • Marco

    Is er pas geleden een pollenfilter vervangen? Als dit wel het geval zo is, dan kan het zijn dat de paravent kapot is getrokken. Dit kun je proberen te kitten anders vervangen.

  • sander

    erwin,

    is het probleem al opgelost zoja, dan wil ik dit graag weten want ik heb exact hetzelfde probleem!

  • hobbelduif

    Ik denk zelf dat het bij mij de parafaanplaat is die na het vervangen van de ruit nu niet meer goed aansluit.

  • Ed Guzzi

    Voorraam vervangen door Knoeiglass?

  • sander

    Zojuist bij Ford dealer geweest, hebben pas 27 januari weer tijd!! Morgen gaat de auto naar Carglass voor een controle van de rubbers en kit van de voorruit. We zullen zien..