Benzine of diesel?

  • Ron

    Beste mensen,

    Mijn vriendein en ik gaan een een Ford Focus wagon kopen over een paar maandjes…. Maar onze twijfel is benzine of diesel?

    we hebben alle bij al 5 jaar benzine gereden en dat bevalt ons goed. maar per 1 juni gaat mijn vriendin verder weg werken en dat wil zeggen dat ze +/- 60 km per dag gaat rijden. ik denk dat we jaarlijks zo'n 25.000 - 30.000 km gaan rijden.

    ik snap dat een diesel dan kwa verbruik voor deliger is maar als je dat tegen over de aanschaf prijs van een benzine zet + andere hoger kosten????

    we tqwijfelen heel erg. mijn gevoel zegt diesel maar benzine is zo vertrouwd?

    kan iemand mij advieseren?? we willen uit eindelijk een auto kopen rond de 6000 euro, en dan is het: of een diesel met veel meer kilometers of een jongere benzine met minder kilometers….

    hoe meer antwoorden hoe meer vreugd! alvast bedankt voor al jullie meneingen…

    mvg ron.

  • Ed Guzzi

    Ik zou voor de benzine met weinig kilometers gaan.

    De afschrijving van benzineauto's is over het algemeen ook minder.

    Als je dat berekent met 25 a 30duizend km/jaar zal je met diesel weinig tot niets besparen.

  • Ron

    bedankt, maar de ene zegt precies het tegen over gestelde…??

    daarom snap ik er niets meer van……..

    toch bedankt voor jou mening. thanks Ed…

  • Ernesto

    Ik rijd dus ca. 30000 pj op diesel en ga er wat kosten betreft een klein beetje op achteruit. Ik reed toen echter in een Opeltje Astra benzine en rijdt nu dus wel veel ruimer en comfortabeler. Hoge benzinekosten van toen wegen aardig op tegen hogere lasten (wegenbelasting, verzekering) van de diesel.

  • Ron

    thanks. we gaan toch voor een diesel…. ik vind het echt raar dat de ene zegt dat het super veel scheeld en de ander zegt dat het haast niets scheelt.

    maar we gaan een diesel kopen dus gaan niet meer twijfelen.

    thanks en bedankt.

    mocht ik nog wat vragen hebben dan horen jullie het..

    groeten ron

  • Ernesto

    Mijn ervaring is dat het verschil tussen de diesel- en benzine prijs het dus doet, logisch. De extra vaste lasten van een diesel kun je hierdoor aardig het hoofd bieden. De plannen van de overheid zijn echter niet gunstig voor de dieselrijder, maar ach we blijven er wel om rijden.

    Focus TDDI rijdt als een trein hoor. Ik heb er eentje (190.000) en een vriend van mij heeft er ook eentje (200.000+) en buiten het gewone onderhoud hebben wij de afgelopen 3 jaar gelukkig geen extra problemen/onderhoud gehad.

  • Ron

    owke,

    dat is verder goed. nieuws. bedankt.

    groeten ron.

  • Vortvilozoov

    Je kan toch rekenen?