Hydraulische koppeling mondeo vervangen?

  • jos bruggeman

    Hydraulische koppeling vervangen?

    Ik heb (samen met mijn vriendin) sinds enkele weken een ford mondeo 1.8TD platinum uit 2000. Hij bevalt echter uitstekend maar we hebben tot op heden 1 minpuntje ontdekt. Hij verliest namelijk remolie. Ik heb de remmen op het oog gecontroleerd en geconstateerd dat het de remmen niet zijn. Dus dan blijft de koppeling over, dacht ik. (neem aan dat die op hetzelfde hydraulische circuit zit). En dit bleek te kloppen mijn vriendin kon gister ineens niet meer goed wegkomen bij de stoplichten. Er zat dus lucht in de leiding.

    De wegenwacht heeft de koppeling ontlucht en nu doet hij het weer.

    Ik heb gister ff gekeken en de koppeling lijkt te lekken bij de hydraulische cilinder aan de binnenkant van het schutbord bij het pedaal. Wie weet of dit deze cilinder een beetje makkelijk te vervangen is en wat dit ongeveer gaat kosten als je het zelf doet of laat doen.

    Vriendelijke groet,

    Jos bRuggeman

  • Ed Guzzi

    De cilinder is ongeveer 100 Euro.

    Ongeveer 1 uur werk.

  • bart

    als ik het mij goed herinner moet de bak erachter weg, vervang ook de druikgroep, deze zal ook wel onder de remvloeistof zitten.

    sterkte met de reparatie

  • wilbert

    Bij mijn mondeo moet de koppeling vervangen worden, dat lukt mij zelf wel.

    Het enige wat ik niet weet is of je de bak kan demonteren terwijl de motor blijft zitten of dat de motor met bak gedemonteerd moet worden.

    Wie heeft hier ervaring mee en kan me hierop een antwoord geven

    Het gaat om een mondeo wagon 1995 met een 115pk benzine motor.

    Alvast bedankt,

    Wilbert

  • derkzen

    ALS HET DE CIL BIJ HET SCHUTBORD IS MOET JE ONDER DE MOTORKAP LINKS DE STEUNPLAAT WEG HALEN VAN DE VEERPOOT DAN KUN JE BIJ DE SLANG EN DE BORG VOOR DE LEIDING DE REST ZIT BIJ HET PENDAAL IN DE AUTO.

  • erik43

    nou wilbert de koppeling vern is wel te doen als je de motor ophangt aan een steun maar je moet wel het gehele subframe los halen en verwijderen om de bak te kunnen demonteren alles bij elkaar wel wat werk ong 6,5 uur

  • marc

    hoi ik heb gemerkt dat mijn koppeling begint te slippen als ik in derde doortrek 4 en 5 ook

    aan wat zou het liggen? koppeling op?

    of zou het aan de remolie kunnen liggen,

    had gemerkt dat er te min in zat gisteren

    alvast bedankt

    marc

  • Ed Guzzi

    Koppeling op.

  • marc

    hoi das kort en bondig

    en veel kosten zeker?

    ben wel redelijk handig met aan de wagens te werken heb ook geen bang om iets open te gooien

    maar is het goed te doen,

    en wat kost zo iets, en wat moet er zo al nieuw

    alvast bedankt

  • erik43

    wat voor auto marc ? ford mondeo staat hier al boven .